Saltimer

 

Ulike kondisjons- og styrketimer i sal. Timene ledes av motiverende instruktører som rettleier deg underveis i timene.

Slyngetrening:

Funksjonell trening i slynge som bygger styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Bruker egen kropp som vekt og motstand. Instruktøren informerer om hvordan man gjør øvelsene lettere/tyngre ved hjelp av vektarmprinsippet (flytte kroppen i forhold til slyngens oppheng). Timen passer for alle. Enkel oppvarming i 5-10 min.

Styrke intervall:

Effektiv og funksjonell trening. Både styrke, kondisjon, balanse og spenst blir utfordret. Arbeidslengden på intervallene kan variere, men hvert intervall varer aldri i mer enn 5 minutter. Instruktøren gir enklere/mer utfordrende alternativer, så timen passer godt for de fleste. Enkel oppvarming i 5 min før intervallene starter.

Styrke 30:

Ingen oppvarming. 30 minutter med styrketrening for hele kroppen. Vi benytter manualer, strikker og matter. 8 øvelser, 4 runder. Timen passer for alle. Anbefales å møte ferdig oppvarmet.

Styrke med stang:

Styrketrening med fokus på muskulær utholdenhet. Vi trener i sal med vekter og stang. Du velger selv vekter basert på ditt nivå. Instruktøren gir god veiledning til fengende musikk.

Step/styrke:

Effektiv trening i sal. Timen består av kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner på stepkasse som kan stilles i ulike høyder, samt ulike styrkeøvelser for hele kroppen. Vi jobber sang for sang annenhver kondisjon og styrke. Koreografien er enkel og intensiteten høy. 1-2 pulstopper i løpet av timen. Enkel oppvarming i 5-10 min.

Zumba:

Zumba får deg til å trene både intervall- og motstandstrening uten at du tenker over det. Dansetrinnene er lånt fra latinske danseformer som merengue, salsa, samba, reggaeton, cumbia og flamenco. Zumbatimen starter med enkle bevegelser og har videre en del varierte, men få kombinasjoner. Timen avsluttes med nedtrapping og uttøying. Det kan forekomme hopp og noen krevende bevegelser som kan være utfordrende i starten, men det er alltid mulig å tilpasse bevegelsene til det du klarer og orker. Det viktigste er å ha det gøy.

Seniortrening:

Effektiv trening i sal. Kondisjonstrening med enkle trinn til fengende musikk, i tillegg til styrketrening med fokus på styrke, balanse og/eller bevegelighetstrening. Vi holder moderat tempo og avslutter timen med uttøying og avspenning.

Fredagstrimmen:

For deg som ønsker en god start på helgen. Kondisjonstrening med enkle trinn til musikk. Stepkasse kan brukes av de som vil. Timen avsluttes med enkle styrkeøvelser for mage og rygg. Timen passer for alle.

HIIT:

HIIT (High intensity interval training) er en form for intervalltrening hvor øktene er korte og mer intense enn ved tradisjonell cardio trening. For å kvalifisere som ekte HIIT, må du yte maks i hvert sett. Intervallene er mellom 20 og 90 sekunder. Timen starter med mobilitetsøvelser og spesifikk oppvarming mot det som kommer senere. Hoveddelen består av ulike styrke- og kondisjonsøvelser hvor det jobbes på tid (90, 60, 40 eller 30 sekunder). Avslutter med uttøying.

Balanse, styrke & koordinasjon:

Sirkeltrening med ulike øvelser som styrker kroppen og bedrer balansen og koordinasjonen. Balanseøvelser er noe alle bør trene, og jo eldre vi blir, jo viktigere blir det å vedlikeholde god balanse. Forskning har vist at balansetrening reduserer risikoen for fall og bedrer funksjonsdyktigheten vår. Timen varer i 45 minutter. Øvelsene kan tilpasses ulike nivåer. 

Just Move

Just Move er for deg som liker bevegelse og trening til musikk. Just Move-timene vil bestå av treningsinspirert dans med ulike trinn og sammensatte sekvenser til variert musikk! Timene vil alltid starte med enkle bevegelser til oppvarming og avsluttes med uttøying. Målet med timen er å bli svett og ha det skikkelig gøy! Hvis man ikke klarer alle dansetrinnene første gang- samma det vel! Kom som du er, beveg deg som du vil.

TABATA:

Dette er en tøff, intervallbasert time med korte og intensive arbeidsperioder for hele kroppen. Arbeidsperiodene kjøres i 20 sekunder etterfulgt av 10 sekunder pause. Dette gjentas 8 ganger, totalt 4 minutter og gjentas med ulike øvelser i 5-7 runder. Timen varer i 45 minutter. Møt til timen ferdig oppvarmet. 

Sirkeltrening:

God gammeldags sirkeltrening som er stasjonsbasert. Intervalltrening med både styrke og kondisjon.

BUNGEE:

Intervallbasert time med bungee-strikk som utfordrer utholdenhet, spenst og styrke. Man jobber parvis med ulike øvelser: en person foran i strikken og en bak. Alle arbeidsperioder består av 40 sekunder arbeid og deretter 40 sekunder aktiv pause der du holder igjen for den andre.