Gruppetrening i sal


Som medlem på THT får du mulighet til å delta på et bredt spekter av gruppetreningstimer. Dette er inkludert i ditt medlemskap uten ekstra kostnader. Våre instruktører inspirerer og motiverer slik at du får en herlig treningsopplevelse gang på gang.

Mer informasjon om tidspunkter, og booking av gruppetimene finner du under fanen «timeplan og booking». 
Vi gjør oppmerksom på at det vil være sesongvariasjon i gruppetreningstilbudet.

Nedenfor finner du mer informasjon om vårt saltreningstilbud:

 

Grønne timer - Trening som passer for alle!

  • Balanse, styrke og koordinasjon 60 Open or Close

    Sirkeltrening med ulike styrkeøvelser, balanseøvelser og øvelser som tester koordinasjonene. Dette er en fin basisøkt og passer for alle! Balanse er viktig å trene i alle aldre.

  • Hatha Yoga 60 Open or Close

    Betegnes gjerne som klassisk yoga og er en av de mest utbredte yoga former. Det er en fysisk form hvor pust er viktig og hvor vi bruker tid til å finne rett stilling og hvor vi holder stillingen lengre. timen vil bestå av enkel meditasjon med pranayama - pusteteknikk, solhilsninger, en serie asana-stillinger og til slutt avspenning. Timen er godt egnet for nybegynnere.

  • Morgenyoga 60 Open or Close

    En dynamisk yogaform hvor vi fokuserer på pust og bevegelighet. Du blir varm og gevinsten etter hvert er økt bevegelighet og styrke i mage, rygg, armer og bein.

  • Styrke 30 Open or Close

    Her trenes de store muskelgruppene. øvelseutvalget varierer,  vi benytter egen kroppsvekt og løse vekter.

Blå timer - For de som har trent litt. Krever styrke, koordinasjon og utholdenhet.

  • Basistrening 60 Open or Close

    Intervallbasert styrke- og kondisjonstrening. Vi arbeider i 40 sekunder og hviler i 10 sekunder. Et intervall varer i 10 minutter og det er totalt 4 intervaller i løpet av timen.

  • Global yoga 60 Open or Close

    en utviklende personlig yogaform anpasset 2000-tallets menneske, der fysiske utfordringer knyttes sammen med mentale intensjoner. Teknikker fra både øst og vest blandes med presisjon og flyt. Passer for alle.

  • Pilates 45 Open or Close

    Pilates er en form for styrketrening der fokus er statisk styrke og at den indre støttemuskulaturen bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte. Passer for alle.

  • Piloxing 60 Open or Close

    Piloxing er en fartsfylt og variert gruppetime som består av en blanding av pilates, boksing og dans.

    Utstyr som blir brukt: Hansker som veier 250 g (valgfritt)

  • Slynge/Styrke 60 Open or Close

    En time som passer for alle. Her jobbes det i slynger, men også innslag med andre styrkeøvelser.

  • Slyngetrening 60 Open or Close

    Bruk hele kroppen med ROPES slyngetrening. Du trener og bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Øvelsene er funksjonelle og du bruker din egen kroppsvekt for å skape motstand. Her har du muligheten til å justere vanskelighetsgraden selv – uansett fysisk form og hvilke mål du har.

  • Step og styrke 60 Open or Close

    Kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner på stepkasse som kan stillest i ulike høyder. Styrkedelen inneholder øvinger for armer, skuldre, ben, mage og rygg.

  • Styrke 30 Open or Close

    I denne timen tar vi for oss de store muskelgruppene og jobber i intervaller eller sang for sang. Vi bruker egen kroppsvekt og løse vekter eller vektstang i denne timen. 

  • Styrke 45 Open or Close

    I denne timen tar vi for oss de store muskelgruppene og jobber i intervaller eller sang for sang. Vi bruker egen kroppsvekt og løse vekter eller vektstang i denne timen.

  • ZUMBA Open or Close

    ZUMBA er en treningsform basert på aerobic og dans som blir utført til latinamerikansk musikk.

    Z-dans er en svært løssluppen trenings- og danseform. Det er ingen kjempevanskelige bevegelser, og den grunnleggende ideen er at man skal ha det morsomt og le mye mens man gir alt. I motsetning til mange andre fitness-dansepartier er ikke Z-dans bygd opp som en lang koreografi, men derimot i små biter, slik at du ikke behøver å huske så mye av gangen.

Røde timer - Viderekommende. Harde timer som krever eksplosivitet, styrke, koordinasjon og utholdenhet.

  • Bodypump 60 Open or Close

    Styrketrening etter musikk. Her trener du de store muskelgruppene i takt med musikken. Her benyttes stepkasse, vektstang, vektskiver og egen kroppsvekt.

  • Bungee 40 Open or Close

    Dette er timen for deg som liker det eksplosive og effektive. Timen stiller krav til statisk- og eksplosiv styrke. Vi jobber med strikk gjennom hele timen.

  • Slyngetrening 60 Open or Close

    Bruk hele kroppen med ROPES slyngetrening. Du trener og bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Øvelsene er funksjonelle og du bruker din egen kroppsvekt for å skape motstand. Her har du muligheten til å justere vanskelighetsgraden selv – denne timen har hardere øvelseutvalg og er mer intens enn den på dagtid.

  • Styrke intervall 60 Open or Close

    "Styrke intervall 60" - intervallbasert styrketrening.

Grønne spinningtimer - Trening som passer for alle!

  • Spinn 30 Open or Close

    En spinningtime som varierer noe i innhold, men som kjøres i sammenheng med en styrkeøkt i etterkant. En fin time for de som ønsker å teste om spinning kan være interessant eller som en oppvarming til ei god styrkeøkt.

  • Spinn 45 Open or Close

    En spinningtime som varierer noe i innhold, men som kjøres i sammenheng med en styrkeøkt i etterkant. En fin time for de som ønsker å teste om spinning kan være interessant eller som en oppvarming til ei god styrkeøkt.

Blå spinningtimer - For alle, men har lengre arbeidsperioder stående og uten aktive pauser.

  • Morgenspinn 45 Open or Close

    Morgenspinn er en time som passer både for nybegynnere og viderekomne. Timen varierer i antall pulstopper, mengde stående perioder og tempo. Du kan selv styre belastning og intensitet. Timen varer i 45 minutter. En god start på dagen!

  • Spinn 45 Open or Close

    En spinningtime som varierer noe i innhold, men som kjøres i sammenheng med en styrkeøkt i etterkant. En fin time for de som ønsker å teste om spinning kan være interessant eller som en oppvarming til ei god styrkeøkt.

  • Spinn 90 Open or Close

    90 minutter med sykling hvor du ikke skal ha alt for høy puls! Det jobbes mest i pulssone 3 men vi jobber oss også opp i sone 4.

Røde spinningtimer - For deg som har trent litt. Her jobber man med puls eller tunge tråkk gjennom hele timen. Lengre perioder stående.

  • Spinn 60 Open or Close

    Denne timen er lagt opp til at du skal svette godt og jobbe med relativt høy puls over tid. Det jobbes mye stående i disse timen, men på sykkelen er det du som bestemmer motstand og intensiteten selv! 

  • Spinn intervall 60 Open or Close

    60 minutter spinning med kortere pulstopper og høyere puls. Passer for deg som har syklet før og liker høy intensitet.