Spinning


I spinningsalen har vi 19 sykler med kombipedal og vattmåler. Salen er utstyrt med storskjerm og pulssystem fra Suunto. Det er mulighet for å låne pulsbelte i resepsjonen, eventuelt kjøpe eget pulsbelte på senteret til gunstig pris. Vi anbefaler å få utført en maks puls test med en av våre treningsveiledere for å få best mulig utbytte av systemet.

Sykling er kondisjonstrening uten særlig krav til koordinasjon og balanse. Instruktøren legger opp musikk og løypeprofil for å motivere og inspirere til en god treningsøkt.

Vi tilbyr ulike spinningtimer med ulikt intensitetsnivå.

Klikk på de ulike øktene nedenfor for å finne økta som passer for deg.

 

Grønne spinningtimer - Trening som passer for alle!

  • Spinn 30 Open or Close

    En spinningtime som varierer noe i innhold, men som kjøres i sammenheng med en styrkeøkt i etterkant. En fin time for de som ønsker å teste om spinning kan være interessant eller som en oppvarming til ei god styrkeøkt.

  • Spinn 45 Open or Close

    En spinningtime som varierer noe i innhold, men som kjøres i sammenheng med en styrkeøkt i etterkant. En fin time for de som ønsker å teste om spinning kan være interessant eller som en oppvarming til ei god styrkeøkt.

Blå spinningtimer - For alle, men har lengre arbeidsperioder stående og uten aktive pauser.

  • Morgenspinn 45 Open or Close

    Morgenspinn er en time som passer både for nybegynnere og viderekomne. Timen varierer i antall pulstopper, mengde stående perioder og tempo. Du kan selv styre belastning og intensitet. Timen varer i 45 minutter. En god start på dagen!

  • Spinn 45 Open or Close

    En spinningtime som varierer noe i innhold, men som kjøres i sammenheng med en styrkeøkt i etterkant. En fin time for de som ønsker å teste om spinning kan være interessant eller som en oppvarming til ei god styrkeøkt.

  • Spinn 90 Open or Close

    90 minutter med sykling hvor du ikke skal ha alt for høy puls! Det jobbes mest i pulssone 3 men vi jobber oss også opp i sone 4.

Røde spinningtimer - For deg som har trent litt. Her jobber man med puls eller tunge tråkk gjennom hele timen. Lengre perioder stående.

  • Spinn 60 Open or Close

    Denne timen er lagt opp til at du skal svette godt og jobbe med relativt høy puls over tid. Det jobbes mye stående i disse timen, men på sykkelen er det du som bestemmer motstand og intensiteten selv! 

  • Spinn intervall 60 Open or Close

    60 minutter spinning med kortere pulstopper og høyere puls. Passer for deg som har syklet før og liker høy intensitet.